isabellas blogg

Direktlänk till inlägg 18 november 2010

VMA 2010 Lady GaGas köttklänning

Av ♥ isabella hansson - 18 november 2010 23:15

Liksom alla andra, chockades jag också av den fakta att Lady GaGa när hon på VMA's-galan 2010 bl.a var nominerad med hitlåten Bad Romance och vann med den, bar en köttklänning av, ja - äkta kött!

Javisst, det är äckligt, ohygieniskt och konstigt. Men, vem blev förvånad? Inte jag iallafall. Det är faktiskt Lady GaGa vi pratar om!


  


Vi alla vet att Lady GaGa har starka åsikter, och att hon ständigt visar detta på många olika sätt. Köttklänningen hon bar ska tydligen ha symboliserat att människor behandlar kvinnor som kött.

Jag tycker iallafall att det är riktigt bra och jävligt tufft av henne att våga stå där med kött på hela kroppen, som skor och i håret och bara stå för sina egna åsikter!

  


  

Den som designat klänningen är  Franc Fernandez, och personen bakom stylingen

av Lady GaGas look är hennes personliga stylist Nicola Formichetti.


Skorna är tillverkade med (som sagt) kött och senor.  


Såhär förklarade hon sig när klänningen kommenterades:

"Well, it is certainly no disrespect to anyone that is vegan or vegetarian. As you know, I am the most judgment-free human being on the earth. However, it has many interpretations, but for me this evening ... If we don't stand up for what we believe in and if we don't fight for our rights, pretty soon we're going to have as much rights as the meat on our own bones. And I am not a piece of meat."

 
 
agnes

agnes

19 november 2010 13:00

sv: ja jag tycker det bara är modigt av henne att hon faktiskt vågar ha sin egna stil och köra sitt race tror inte det är många som vågar de pga hur vi dömer folk hit och dit

http://agnih.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ isabella hansson - 19 april 2011 14:18

Jag bytar till Devote, men har ändå kvar denna bloggen, som ett minne eller som reserv! Jag bytar för jag vill ha nåt nytt och för att jag ska kunna mobilblogga och lägga upp bilder från iphonen. Då kan jag lägga upp bilder direkt när de tagits! ...

Av ♥ isabella hansson - 17 april 2011 01:06

Efter mycket om och men så blev det en iPhone 4!  Den är ju trots allt bäst, och jag är så glad att jag inte tog trean istället. Trodde aldrig att jag skulle säga detta, men fyran är faktiskt mycket snyggare. Nu kan jag blogga oftare, vara aktivare...

Av ♥ isabella hansson - 10 april 2011 21:20

Här är mina två hundar Wilma (CKCS) & Ella (Papillon/Shich zu) ute i vårsolen.     Nu börjar Pensionärsjävlar!!    Puss ...

Av ♥ isabella hansson - 10 april 2011 21:08


  Vilken varm dag idag! Nästan så att man skulle ha på sig solkräm ju!    Jag och Karolina cyklade till skogen och satte oss på en sten i en fin glittrande bäck med vattenfall, satt barfota med fötterna på en mossig sten, "pluggade". Ja, vi hann ...

Av ♥ isabella hansson - 9 april 2011 20:55

Hur kan kan man bli så glad av en blomma? Av att se våren?   Första lilla vårfotograferingen idag. Fotade lite hastigt i trädgården, dessa blommorna är vårt ogräs, haha!           Idag har det varit en dålig dag. Ni vet en sån dag ...

Presentation


I den här bloggen läser du om mig - 15-åriga Isabella Hansson- och min vardag som jag gärna uttrycker i form av bilder, text, design, mode och musik. Hoppas du tycker om bloggen! ♥

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards