isabellas blogg

Direktlänk till inlägg 20 november 2010

Tidsbrist + LADY GAGA-KONSERT!!

Av ♥ isabella hansson - 20 november 2010 23:55

    


Hej allihopa. Det har hänt så mycket på bara ett så få dagar så jkag har inte hunnit skriva!

Igår var jag på Lady GaGas Monster Ball Tour-konsert i Malmö!! Ja, jag vet! Lady GaGa! Jag som velat gå så jävla gärna, och så säger mamma för några dagar sedan: Ska du göra något på fredag? Jag: Nej, eller kanske. Ska kanske va med några kompisar. Hon: ..För då tänkte jag att du och jag ska gå på Lady GaGa konserten. Jag blev så otroligt överlycklig att jag nästan börjar gråta.

Mammahade tydligen beställt biljetterna redan när dem släpptes ut - redan när jag börjat tjata om det. Jag fattar inte hur hon har kunnat hålla det så länge för mig. Haha! Så jag har varit helt spänd och nervös inför idag. Jag har - hur konstigt det än låter - tänkt att jag bara behöver klara de jobbiga skoldagarna och de olika aktiviteter som jag inte haft lust att göra till i fredags, för sen kommer allt förändras, efter konserten.


På fredagen så var jag ledig från skolan, för jag skulle tydligen glra något sorts test uppe i Ängelholm, och lite andra saker. Även mamma fick ta ledigt från jobbet, och hela dagen blev fylld av händelser. Först upp till Ängelholm ca halv 9, vara där i några timmar, (och ja, det gick bara bra!) sen hem till Helsingborg och käka Mc Donald's, göra några ären   den, och sen när pappa skulle köra hem mig till mamma så hade jag glömt nycklarna och jag fick ringa mormor och hämta dem hos henne. Haha! Jag gjorde vid mig inför konserten som skulle börja ca halv 8, och jag var såå spänd inför den! :'D Vi visste inte riktigt om vi skulle ta vår lilla miljöbil utan vinterdäck eller tåget. Det hade precis börjat snöa, vilket jag tyckte var väldigt roligt men inte mamma, och det skulle bli väldigt halt på motorvägen.. Vi lånade mammas sambos bil och körde lite tidigare så att vi skulle hinna. :)

Det var väldigt svårt att hitta och jag fick hjälpa mamma med en vägbeskrivning i hennes Iphone. Tillslut kom vi fram! Trodde seriöst att vi skulle krocka på vägen.

Kön till entrén var lång men gick hyfsat snabbt, och vi kom in, köpte mat, snacks och läsk och kollade på förbandet som jag har glömt namnet på. De var helt galna. Sångaren hade högklackat och nätstrumpbyxor och böjde sig ibland (med mening) inför publiken, så att man såg allt.. Förmodligen utan kalsonger eller med "stringkalsonger". Ueh! Han skrek: Who wants my baby!? Alla var tysta..

Who wants my baby?? Alla tysta.. You want my baby! Haha, lite fail.

Åh, herregud var konserten var bra! Helt jävla otroligt bra var den! Det var riktigt grymt, för hela uppträdandet var uppbygd som en saga, där Lady GaGa och hennes dansare skulle ta sig förbi monstret och hitta glittret. På scenen stod det en husvagn och en sorts trappa där hon stod när ridån gick upp.

Hon hade ca 5 eller fler klädbyten. Lila bredaxlad diamantkavaj med lila solglasögon, "Nunnadräkt" med tejpkryss över bröstvårtorna och en tajt klänning av plast, turkos "nitklänning", svarta läderkläder, en maffig kristallklänning, svarta läderunderkläder, och olika kombinationer med nätstrumpbyxor. I slutnumret hade hon en plastboll (som jag antar var Monster Ball) på sig.

Det var mycket tryck i låtarna, speciellt i Bad Romance, Pokerface, mf. Många stod upp, med händerna i luften, klappade, dansade och sjöng. Jag klappade händerna så mycket att dem började blöda, hehe, men det märkte jag inte förräns ljuset kom, för det var så mörkt!

Hon stannade väldigt mycket och pratade om allting, om andra konserter, om hennes skolgång, om att man ska vara sig själv, och det blev väldigt personligt. "I'm fucking my self!" Ja, det var helt FANTASTISK!!!!!


     



  


JAG ÄLSKAR LADY GAGA!! ♥

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ isabella hansson - 19 april 2011 14:18

Jag bytar till Devote, men har ändå kvar denna bloggen, som ett minne eller som reserv! Jag bytar för jag vill ha nåt nytt och för att jag ska kunna mobilblogga och lägga upp bilder från iphonen. Då kan jag lägga upp bilder direkt när de tagits! ...

Av ♥ isabella hansson - 17 april 2011 01:06

Efter mycket om och men så blev det en iPhone 4!  Den är ju trots allt bäst, och jag är så glad att jag inte tog trean istället. Trodde aldrig att jag skulle säga detta, men fyran är faktiskt mycket snyggare. Nu kan jag blogga oftare, vara aktivare...

Av ♥ isabella hansson - 10 april 2011 21:20

Här är mina två hundar Wilma (CKCS) & Ella (Papillon/Shich zu) ute i vårsolen.     Nu börjar Pensionärsjävlar!!    Puss ...

Av ♥ isabella hansson - 10 april 2011 21:08


  Vilken varm dag idag! Nästan så att man skulle ha på sig solkräm ju!    Jag och Karolina cyklade till skogen och satte oss på en sten i en fin glittrande bäck med vattenfall, satt barfota med fötterna på en mossig sten, "pluggade". Ja, vi hann ...

Av ♥ isabella hansson - 9 april 2011 20:55

Hur kan kan man bli så glad av en blomma? Av att se våren?   Första lilla vårfotograferingen idag. Fotade lite hastigt i trädgården, dessa blommorna är vårt ogräs, haha!           Idag har det varit en dålig dag. Ni vet en sån dag ...

Presentation


I den här bloggen läser du om mig - 15-åriga Isabella Hansson- och min vardag som jag gärna uttrycker i form av bilder, text, design, mode och musik. Hoppas du tycker om bloggen! ♥

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards