isabellas blogg

Alla inlägg den 4 december 2010

Av ♥ isabella hansson - 4 december 2010 22:50

fick åka snannt ut till akutvetrinären med min fina vovve Wilma. Hon har förmodligen en godartad tumör i tassen, på trampdynan som ska opereras bort på måndag, och hon har även lite hjärtproblem som vi ska kolla regelbundet..


Ikväll så såg jag och Karolina att WIlma haltade, och vi var så jävla dumma och kollade inte vad det var (vi trodde det var "det vanliga") och så visade det sog att någon hade satt på Wilmas strumpa med ett totteband som var väldigt åtspänt, och när vi tog av det så var hennes tass DUBBELT så stor, och hela tassen blödde, och den dunkade och hon hade fått blodförstoppning.

Om vi hade sett det lite senare så skulle hon kanske varit död nu..

Åh, jag började gråta och vi åkte snabbt till vetrinären, och nu är allt bra. De masserade hennes tass och vi skulle också göra det lite. Nu är allt helt ok med henne! Blev bara så jävla rädd.. :'(


Nu ska jag skita i allt som hänt idag och äta glass med varma hallon och kolla på film med familjen - de väntar! puss<3


Av ♥ isabella hansson - 4 december 2010 13:27

Hej! Har jävligt mycket att göra i skolan nu.

Har nyligen haft idrottsprov och Ao-prov och nästa vecka blir det Sv-prov, hemkunskapsprov och ett till SO-prov. Känner att jag kommer gå in i väggen snart. :( Igår var det första gången på flera veckor som jag slappnade av, och det behöver man, för man kan inte bara stressa hela tiden! För när ska man då slappna av och vad finns det för mening med livet om man bara stressar igenom det? Ska försöka att hitta en bra balans mellan skola, fritid, kost, motion och sömn. Suck..

Mitt nya rum i det nya huset är ovanligt färdigt, inte helt, men jag har min nya säng nu, mitt nya skrivbord och äntligen min nya fina mörka stora garderob! :D Idag har jag vikt mina kläder (duktigt, ellerhur!) och sorterat och lagt de i de nya lådorna. ;) Score!


Efter jag hade gjort det så tog jag en skön dusch, och sen gick jag, mamma och hundarna en promenad till mormor och morfar, där vi "bara skulle titta förbi", men som vanligt så är vi här än, och de dricker kaffe. ^^

Tror jag ska stanna här ett litet tag till iallafall.


Uppdaterar mer snart ♥


Presentation


I den här bloggen läser du om mig - 15-åriga Isabella Hansson- och min vardag som jag gärna uttrycker i form av bilder, text, design, mode och musik. Hoppas du tycker om bloggen! ♥

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards