isabellas blogg

Alla inlägg den 21 september 2010

Av ♥ isabella hansson - 21 september 2010 10:25

Nyklippt :)


Idag är jag hemma och sjuk. Inte alls kul! :(

Igår var jag hos Örjan och Karolina, försökte plugga lite (men gick inte så bra) för jag hade sån himla ont överallt. Knutor i axlarna, nacken och i ryggen, ont i öronen, rinnande näsa, ont i halsen när jag svalde osv, huvudvärk  med mera. Vi skulle äta där, och jag var så himla hungrig, trodde jag skulle dö! Precis när jag hade somnat i soffan, så skriker mamma: Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat!! Lite sur jag blir då? Haha. Dessutom kunde jag inte somna om efter det heller. Typiskt!

Kollade istället på favoritfilmen DodgeBall med Karolina och Alicia och käkade lite godis. Egentligen var det tänkt att jag skulle kolla på filmen för att jag skulle få lite insperation till engelskauppgiften Speech (en uppsats om en favoritfilm) och kunna beskriva den lite bättre, men så blev det dock inte. Vi hann inte kolla klart på hela filmen, för vi var tvungna att  åka hem.

En kopp te med honung, lite vit choklad (mums!) och skvallertidningen in Touch. :) Perfect! Sedan var det bums i säng och vila ut mig.


  


Idag mår jag nästan sämre, tror jag. Förkylningen är värre, men det andra är lite bättre. Är glad att jag inte gick till skolan idag, det skulle bara blivit värre då, och det är bäst att vila så att jag blir frisk snabbare. Det låter inte som något som kommer från mig, haha! Nejmen, det är ju samtidigt skönt att vara hemma också, hehe, men jag har läxor att göra och pallar jag det när jag mår piss? - Nej.

Jag har Speech i engelska: måste föra över ett dokoment från minnespinnen, fortsätta att skriva den på svenska, och sen översätta den till engelska. Kanske till och med fixa framsida, några bilder osv. Men den är det faktiskt inte så mycket att stressa med, kom jag på nu, för den är till vecka 39, jihoo!

Har däremot en annan engelskaläxa med text och översättning, många glosor, ett löspapper och några uppgifter i arbetsboken till på onsdag! (imorgon.) Och "problemet" är att jag inte har böckerna hemma, så jag kan inte ens göra den. Då blir den alltså försenad. Ska jag vara glad eller ledsen?


Men nu vill jag inte tänka mer på det! Ligger i sängen med laptopen, värmedynan under magen, en pappersrulle, nässpray och vit god choklad till hands. Välutrustad! :p

Presentation


I den här bloggen läser du om mig - 15-åriga Isabella Hansson- och min vardag som jag gärna uttrycker i form av bilder, text, design, mode och musik. Hoppas du tycker om bloggen! ♥

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards