isabellas blogg

Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Grymma bli frisk-tips! ♥

Av ♥ isabella hansson - 23 september 2010 11:12

Hej! Jag är hemma från skolan idag också, har vatt hemma hela veckan. Jag kommer gå i skolan imorgon, (fredag) men gud vad mycket jag måste ha missat!

Idag är det mycket bättre. Igår var jag så himla hes, ni skulle hört mig prata! :D

Jag hade "skärhosta", och hade svårt för att andas, men idag så har jag lite mer slemmhosta, och det gör ju inte lika ont, så det är bra, och på bättringsvägen! C


Har precis kollat på 7 Heaven, är inte det ett sånt typiskt feel good-program? Allting blir bra tillslut, och det gillar jag. Även om det är gammalt, så tycker jag det är jättebra! :)



Eftersom att jag är sjuk, och har fått tacklas med mina jobbiga öron, med min jobbiga hals och med min jobbiga näsa, så ska jag nu tipsa er om lite grejor som hjälper er igenom den irriterande förkylningen!




1. Slarva inte med nässprayen, ta hellre för ofta än för sällan! En bra nässpray är

Otrivin Menthol. Mint"smaken" känns jättebra för näsan, och den värkar och hjälper väldigt snabbt.

  


2. Drick mycket vätska, det hjälper dig att bli frisk snabbare.



3. Något som funkade superbra mot min hesa hals var sockerfria HALLS. När jag hade svårt för att andas, och tog en enda sånhär, så var min hals så gott som bra igen efter att tabletten var slut!

 

4. Vila mycket. Sov, slappa framför tv:n, bäddra i en tidning eller slöa framför en enkel, tecknad film som du inte behöver hänga med så mycket i.

Att ta det lugnt är den bästa medicinen för att bota en förkylning!


 

5. Det är svårt att ta tag i dagen och gå upp på morgonen när man bara vill slöa, men om du går upp, äter frukost, duschar, klär på dig (även om allt du vill bara är att slänga på dig myskläderna) och gör vid dig så kan jag garantera att du blir pigg och på fit for fight-humör direkt!


 

6. Ta en Berocca Boost. Smakar blandat med Fanta och kemikalier (alltså inte så gott), men ger dig en riktig kick, du blir både pigg och så blir du frisk snabbare!



Hoppas ni har någon nytta av tipsen! ;) Nu ska jag ta lite Otrivin, en HALLStablett och kolla på tv! :D Puss & kram, vi hörs snart! ♥

 
 
Alexandra

Alexandra

23 september 2010 13:26

sv: hih ijapp från odd molly :P tkr inte dom e så fina ^^,

http://vadfanskajagheta.se

♥ isabella hansson

23 september 2010 13:34

Okej, konstigt! :o Tihi, då kan du ju ge mig dem vettja! ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ isabella hansson - 19 april 2011 14:18

Jag bytar till Devote, men har ändå kvar denna bloggen, som ett minne eller som reserv! Jag bytar för jag vill ha nåt nytt och för att jag ska kunna mobilblogga och lägga upp bilder från iphonen. Då kan jag lägga upp bilder direkt när de tagits! ...

Av ♥ isabella hansson - 17 april 2011 01:06

Efter mycket om och men så blev det en iPhone 4!  Den är ju trots allt bäst, och jag är så glad att jag inte tog trean istället. Trodde aldrig att jag skulle säga detta, men fyran är faktiskt mycket snyggare. Nu kan jag blogga oftare, vara aktivare...

Av ♥ isabella hansson - 10 april 2011 21:20

Här är mina två hundar Wilma (CKCS) & Ella (Papillon/Shich zu) ute i vårsolen.     Nu börjar Pensionärsjävlar!!    Puss ...

Av ♥ isabella hansson - 10 april 2011 21:08


  Vilken varm dag idag! Nästan så att man skulle ha på sig solkräm ju!    Jag och Karolina cyklade till skogen och satte oss på en sten i en fin glittrande bäck med vattenfall, satt barfota med fötterna på en mossig sten, "pluggade". Ja, vi hann ...

Av ♥ isabella hansson - 9 april 2011 20:55

Hur kan kan man bli så glad av en blomma? Av att se våren?   Första lilla vårfotograferingen idag. Fotade lite hastigt i trädgården, dessa blommorna är vårt ogräs, haha!           Idag har det varit en dålig dag. Ni vet en sån dag ...

Presentation


I den här bloggen läser du om mig - 15-åriga Isabella Hansson- och min vardag som jag gärna uttrycker i form av bilder, text, design, mode och musik. Hoppas du tycker om bloggen! ♥

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards